B4-1

پیوندها

مشکل Netbeans با فونت

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۳ ب.ظ
به این نیاز پیدا کردم که Netbeans رو نصب و برای مدّتی ازش استفاده کنم. بعد از نَصب با این موضوع مواجه شدم که فونتی که توی محیط Netbeans دیده میشه به شدّت زشته و آدم رو از کامپیوتر و هر چی که هست بیزار می‌کنه :))
پس از گشتن‌های بسیار و امتحان‌روش‌های محیر العقول و نگرفتن نتیجه در نهایت ویکی آرچ لینوکس به دادم رسید و گفتم برای اینکه اگه کسی مشکلی شبیه به من داره بتونه بدون دردسر حلش کنه اینجا هم بنویسمش.
خُب کافیه که  فایل netbeans.conf توی مسیر /etc/netbeans-X.Y/  رو ویرایش کنین و بگردین دنبال خط مربوط به تنظیمات پیش‌فرض ( که با  netbeans_default_options شروع میشه)   و مقادیر زیر رو توش جایگذاری کنین (مشخصا X.Y نسخه‌ی Netbeans نصب شده‌ی روی سیستم شماست)
-J-Dswing.aatext=TRUE -J-Dawt.useSystemAAFontSettings=on
و برای مثال خروجی خط مربوطه برای من این شکلی شده.
netbeans_default_options="-J-Dswing.aatext=TRUE -J-Dawt.useSystemAAFontSettings=on -J-client -J-Xss2m -J-Xms32m -J-Dapple.laf.useScre$

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی