B4-1

پیوندها

رمز پویا و هشدارهایی که به ما نمی‌دهند

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۴۴ ق.ظ

نمیدونم این فرض چقدر با واقعیت همخوانی داره ولی طبق تئوری اگه کسی مدارک شما رو به سرقت ببره و همراهش موبایل و سیم‌کارتتون هم باشه در صورتی که یک کارت بانکی (که رمز دوم پویا داره) هم توی مدارکتون باشه اون سارق می‌تونه مثل آب خوردن پولهای توی حسابتون رو خرج کنه. چون برای خرید اینترنتی تمام چیزهایی که لازمه از شما داشته باشه رو به همراه داره ( شماره کارت ،‌تاریخ انقضاء و cvv2  روی کارت درج شده) و تنها چیزی که لازم داره رمز دومیه که با داشتن شماره‌تون و سیم‌کارتتون می‌تونه بدستش بیاره.

سابق بر این ما کسی بودیم که تشخیص می‌دادیم که رمزمون رو به کی بگیم و کِی بگیم ولی حالا دیگه ماجرا عوض شده و کسی رمز ما رو حفظه که قوه تشخیص مجرم از غیر مجرم رو نداره و تنها به یک دستورالعمل عمل می‌کنه.

حالا چطور میشه جلوی این کار رو گرفت ؟ اینکه هم روی گوشی‌تون پسورد داشته باشین (که نتونه در صورت روشن بودن اس‌ام‌اس‌ها رو ببینه) هم روی سیم‌کارتتون پین‌کد باشه (که نتونه سیم‌کارتتون رو برای دریافت اس‌ام‌اس روی گوشیِ دیگه بذاره) یا از اون بهتر اینکه چنین کارتی رو چندان با پولهای راکدتون پُر نکنین یا اگرم پُر کردین مثل باقی کارتهاتون حمل و نقل نکنین و در آخر اینکه حتی توی اپلیکیشن‌های پرداخت این کارتها رو به حالت ذخیره در نیارین.

و خب ، چه کسی باید به شما متذکر بشه که ممکنه با عدم رعایت مسائل امنیتی براتون مشکل پیش بیاد؟ هیچ کس! چرا؟ چون در صورت از دست دادن بخشی از سرمایه‌تون بانک متحمل هیچ ضرری نمیشه!

 
 

 

 

  • محمد یاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی