B4-1

پیوندها

سیستم‌های نامطمئن قرعه کشی

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۳۱ ق.ظ
تمام قرعه‌کشی‌هایی که با زرق و برق «زنده» به خورد بیننده داده میشه ساختاری این چنینی داره.

یک گردونه که بصورت تصادفی توپ‌هایی ازش خارج می‌شه یا یک مهمان که باید عددی بین یک تا ایکس رو انتخاب کنه. و در مرحله بعد از روی دیتابیسی که موجوده یک شماره تلفن ، اسم یا اطلاعات شخصی به ما نشون داده میشه.

اما این سیستم قابل اطمینان نیست. اون هم تا موقعی که خیال بیننده رو از بابت وجود یک دیتابیس واقعی راحت نکنند. در اصل ما در این شیوه از قرعه کشی تنها در مورد اتفاقی بودن عدد اطمینان داریم و نه شخصی که به صورت تصادفی اون عدد ، عدد شانس‌اش بوده! علاوه بر این وقتی ریش و قیچی دست شخصیه که خودش قرعه‌کشی رو انجام می‌ده باید نسبت به عدم دخل و تصرف در دیتابیس(در صورت وجود) بدبین بود.

بنظر من بهترین راهکار اینه که شرکتی معتبر بعنوان شخص ثالث (یک بخش از گوگل به اسمِ Google Ghor'e Keshi  مثلن :D )  دیتابیس رو  در اختیار داشته باشه و با هویّت سنجی بتونه کاربرانی که شانس قرعه‌کشی دارن رو تائید کنه و یک درصد بالا (مثلا ۹۰ درصد) از کاربران تائید شده شاخصی بر ساختگی نبودن دیتابیس باشه.  و این شرکت دیتابیس رو برای شفاف سازی با یک سری اطلاعات که حریم شخصی فرد رو به خطر نندازه بصورت پابلیک با «عدد و وزن شانس» منتشر کنه.

در این وضعیت عددی که قراره بعنوان برنده از گردونه خارج بشه از پیش مشخّصه که برای چه کسیه. ولی استفاده از میهمان نامطمئنه و نمی‌شه کاریش کرد :D
  • محمد یاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی